Opisy produktów jak je stworzyć i dlaczego są takie ważne

opisy produktów w sklepie internetowym
Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym

W sklepach internetowych jest wiele elementów, które wpływają na wielkość sprzedaży. Jednak mało który z nich wpływa na konwersję tak, jak robi to dobry opis produktu. Dlaczego to takie ważne? I skoro tak jest, to co zrobić, żeby był on faktycznie dobry? Tego dowiesz się z poniższego tekstu.

Dlaczego opisy produktów są ważne

Przede wszystkim dobre opisy zwiększają ruch organiczny na stronie sklepu. Już ten fakt może mieć bezpośredni wpływ na wielkość sprzedaży. Dzięki nim klient buduje w sobie zaufanie dla danej strony. Ma on pewność, że zakupiony produkt będzie dokładnie taki jakiego oczekuje. Dokładny opis, zawierający szczegóły takie jak, np. materiały z jakich wykonany jest produkt, ogranicza ilość detali, których klient sam musi się domyślić.

Jednocześnie oznacza to, że w skrzynce BOK sklepu będzie znajdować się znaczenie mniej zapytań o szczegóły specyfikacji danego przedmiotu. Ty z kolei szybciej zbudujesz wizerunek eksperta, który wie czego oczekują od niego klienci. Gdybyś tego nie wiedział, opis byłby mniej skrupulatne, klient musiałby samodzielnie wysłać do Ciebie zapytanie o szczegóły, a to już w dużym stopniu wpływa na końcową decyzję o zakupie.

Właściwy opis w jednoznaczny sposób wpływa na zwiększenie konwersji w sklepie. Zmniejsza się ilość odrzuceń koszyka zakupowego. Ważnym elementem jest też fakt, że już zakupione produkty posiadają mniejszy wskaźnik zwrotów. Jeśli klient przed zakupem wiedział czego może się spodziewać, dzięki bardziej dokładnemu opisowi, nie ma powodów do rozczarowań po otrzymaniu przesyłki.

Wiesz już dlaczego dobrze zrobiony opis produktu jest taki ważny. Teraz czas, aby dowiedzieć się jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym. O tym już teraz.

woocommerce

Dowiedz się kim jest Twój klient

Ten krok jest często omijany przez osoby przygotowujące opisy, ma jednak kluczowe znaczenie. Tak zwany awatar klienta to po prostu spis cech idealnego nabywcy Twoich produktów. Mimo, że do sklepu trafiają różni odbiorcy nie warto starać się dotrzeć do wszystkich. Warto zbadać takie elementy jak wiek kupujących, czy jest to klient indywidualny czy grupowy, a także jego potrzeby, które oczywiście może zaspokoić produkt, który oferujesz.

Skoncentruj się na korzyściach

Nabywca musi wiedzieć dlaczego warto kupić dany przedmiot. Jak pozytywnie wpłynie on na jego życie. W tym zadaniu pomaga krok opisany wyżej. Przykładowo, jeśli grupą docelową są mężczyźni w wieku 25-40 lat, większość z nich posiada rodziny i są aktywni zawodowo. Sprzedając telefon komórkowy musisz wziąć pod uwagę, że dla nich korzyścią będzie możliwość skutecznego prowadzenia biznesu i szybkie przesyłanie plików do klientów.

Dla nastolatka takie argumenty nie będą miały znaczenia. On chcę móc kontaktować się ze znajomymi i rozerwać się poprzez granie w gry lub oglądanie filmików. Warto zwrócić więc uwagę na tego typu szczegóły. Zobacz także jak stworzyć opisy kategorii w sklepie internetowym.

Sprawy techniczne, czyli jakie elementy musi zawierać opis

  • Po pierwsze tytuł, który jest zrozumiały dla klienta. Liczą się istotne informację opisujące przedmiot, a nie kod produktu.
  • Następnym kluczowym elementem są odpowiednie grafiki i zdjęcia. Jeśli jest taka możliwość, warto też dodać film mówiący o produkcie. Często widać taki zabieg w przypadku elektroniki. Zdjęcia powinny być profesjonalnie wykonane, ponieważ to na nie w pierwszej kolejności patrzy klient. Są one wizytówką produktu, jak i całego sklepu. Muszą odzwierciedlać dokładnie to co jest sprzedawane. W opisie produktu należy zawrzeć kilka rodzajów zdjęć: przedmiot w całości, detale, cechy charakterystyczne np. kolor, faktura oraz cechy, które interesują grupę docelową sklepu.
  • Oczywiście wszystkie szczegóły specyfikacji muszą być umieszczone w tekście poniżej zdjęć, nawet jeśli są widoczne na obrazach. Chodzi tutaj o takie komponenty jak kolor, materiał z jakiego produkt jest wykonany, jego cena oraz dostępne rozmiary lub dane techniczne.
  • Oprócz przygotowanego przez Ciebie opisu warto dodać opinie klientów, którzy już korzystają z towaru. Wypowiedź innych osób stwarza tak zwany dowód społeczny i zwiększa wiarygodność sklepu.
  • Jeśli nie jesteś bezpośrednim producentem danego wyrobu warto dodać krótką informację na jego temat. Większość osób sprawdza marki i ich jakość przed dokonaniem zakupu.
  • Ostatnimi elementami jakie muszą znaleźć się w dobrze działającym opisie są : dostępność i termin wysyłki oraz cena wysyłki produktu. Bez tego sprzedaż spada. W większości sklepów te informację są dostępne. Niestety zdarzają się branże i pojedyncze sklepy, które nie mówią wprost o cenach. Klient musi wtedy do nich napisać zapytanie o ofertę. Takie firmy same utrudniają sobie sprzedaż. Nie warto popełniać tego kosztownego błędu.
pozycjonowanie długiego ogona
pozycjonowanie long tail

Optymalizacja pod SEO

SEO sprawia, że Twój sklep pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jednak żeby tak się stało należy zadbać o kilka szczegółów podczas tworzenia opisów produktów.

  • Przede wszystkim należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe. W celu znalezienia dobrych fraz możesz skorzystać z Google Trends czy Keyword Planner. Pamiętaj też o długim ogonie frazach long taile czyli sekwencji składających się z więcej niż 3 słów.
  • Tekst, który umieścisz na stronie musi być unikalny. Nie może to być opis skopiowany od producentów. Unikaj duplikacji tekstu, nawet w podobnych produktach. Każdy opis powinien być stworzony na nowo.
  • Żeby informacje, które umieszczasz były czytelne dla klienta, warto używać nagłówków. SEO również na tym skorzysta. Powinno się dodać do nich frazy kluczowe. Dobrą praktyką jest też używanie wypunktowań.
  • Bardzo ważnym elementem wpływającym na pozycjonowanie jest tekst alternatywny dla zdjęć. Co prawda klient wchodząc na stronę ich nie widzi, jednak algorytm pozycjonujący wyniki wyszukiwania sprawdza opisy wszystkich zdjęć. Im lepiej dopasowany do zdjęcia ALT tym lepiej dla pozycjonowania grafik.
duplicate content
Duplicate content

Tak skonstruowany opis produktu jest pomocny dla klienta i jednocześnie bardziej skłania go do zakupu. Przez to koszyk zakupowy ma wyższe szanse na zapełnienie się dużą ilością produktów, a Ty jako właściciel sklepu masz większy zysk z jego prowadzenia. Bardzo wiele zależy od dobrze przygotowanego opisu produkt, dlatego warto nad nim popracować.