Konto firmowe na TikTok – popularna forma marketingu
Tik Tok jest w tej chwili bardzo popularną platformą społecznościową. Szczególnym uznaniem cieszy się wśród pokolenia Z, tak zwanych Milenialsów, osób urodzonych po roku 1995, pokolenia nowych technologii i internetu.
Firmy coraz częściej zadają sobie pytanie, w jaki sposób mogą wykorzystać aplikację do działań marketingowych lub rekrutacji.
Szybki rozwój TikTok — najpopularniejszej mobilnej aplikacji
Do tej pory nikt nie był tak szybki, jak TikTok. Zaledwie po dwóch latach od pojawienia się, platforma osiągnęła magiczną liczbę miliarda użytkowników. Jej popularność rosła znacznie szybciej niż w przypadku innych mediów społecznościowych.
Przykładowo, aby osiągnąć miliard użytkowników, Facebook potrzebował ośmiu lat, komunikator WhatsApp siedem, a chińska platforma WeChat sześć.
TikTok — jak działa i kto go używa?
W 2017 roku Bytedance (firma matka TikTok) zakupiła nastoletnią aplikację Musical.ly. Na jej podstawie rozwinęła nową markę — TikTok.
Idea TikTok jest bardzo prosta — użytkownicy mają możliwość nagrywania i edycji bezpośrednio w aplikacji tak zwanych tiktoków. Są to kreatywne filmy o długości do 15 sekund. Aplikacja daje dostęp do szerokiej gamy muzyki.
TikTok podpisał umowę z Sony Music Entertainment, dzięki której użytkownicy mogą korzystać z utworów muzycznych, wydawanych przez wytwórnię.
Muzyka odgrywa kluczową rolę w TikTok — aplikacja jest najbardziej znana z przesłanych choreografii do popularnych utworów muzycznych. Ponadto dostępne są mniej lub bardziej istotne informacje na temat codziennego życia milionów ludzi — głównie nastolatków, kosmetyków, ubrań, butów, gier, jedzenia i mnóstwo wiadomości wideo.
Aplikacja jest szczególnie popularna wśród osób w wieku od 16 do 24 lat. Około sześciu na dziesięciu użytkowników to kobiety. W Polsce jest obecnie ponad 2,5 miliona użytkowników.
Godne uwagi jest również to, ile czasu spędzają użytkownicy przed ekranem. Średnia długość pobytu użytkowników z Polski to 50 minut dziennie.
Właśnie dlatego TikTok stał się interesujący dla firm. Dzięki odpowiednim treściom można dotrzeć do grupy docelowej, której nie można znaleźć na Facebooku, Twitterze ani LinkedIn.
W rezultacie coraz więcej marek odkrywa dla siebie platformę, która również umożliwia wchodzenie w interakcję z treścią poprzez komentarze lub udostępnianie.
Zakłada się, że w przyszłości granica wieku użytkowników TikTok znacznie wzrośnie — choć na pewno nie tak bardzo, jak na Facebooku.
W jaki sposób firmy tworzą konto w TikTok?
TikTok konto firmowe w kilku krokach
Użytkownicy mogą oglądać przesłane tiktoki nawet bez własnego profilu. Jeśli jednak chcesz nagrywać własne TikToki lub subskrybować inne, musisz utworzyć własne konto. Jak to zrobić w kilku krokach?
Pobierz aplikację TikTok na swój smartfon i wybierz nazwę użytkownika. Obecne nie można tego zmienić z mocą wsteczną.
Sformułuj interesujący opis swojej firmy i połącz swoją stronę internetową lub inne kanały mediów społecznościowych. Aby zarejestrować się w TikTok, firmy nie powinny używać danych prywatnego konta Facebook, a jedynie oficjalny numer telefonu i adres e-mail. Oba są również wymagane do przywrócenia konta.
Wybierz przyciągające wzrok zdjęcie profilowe, które będzie pasowało do Twojej marki.
Przełącz się z konta prywatnego na konto pro w ustawieniach konta. Dzięki temu będziesz później otrzymywać analizy i statystyki swoich obserwujących i wydajność treści.
Nagraj swój pierwszy film, pamiętając przy tym, że nie masz wiele czasu, aby przyciągnąć uwagę.
Dodaj oznaczenia, hashtagi lub opis przed wysłaniem.
Należy pamiętać, że zamieszczone nagranie można w każdym momencie usunąć. Ponadto konto firmowe można zawsze zmienić na prywatne. Wtedy dostęp do naszych tiktoków przestanie być publiczny. Będą je mogły oglądać tylko te osoby, którym udzielimy zgody.
Czy używanie muzyki w TikTok do filmów jest legalne?
Zarówno osoby prywatne, jak i firmy mają takie same prawa na TikToku.
Wszyscy użytkownicy mogą wykorzystywać muzykę udostępnioną im w bibliotece aplikacji do swoich filmów TikTok.
Wideo, a tym samym muzykę, można zapisywać na urządzeniach lokalnych, na przykład w celu edycji wideo za pomocą filtrów lub wykorzystania muzyki do późniejszego TikToka.
Przesyłanie Filmów do innych platform mediów społecznościowych jest dozwolone tylko w ograniczonym zakresie. Filmy można udostępniać tylko na wybranych platformach.
Jak działa reklama na TikTok?
W odróżnieniu od innych platform mediów społecznościowych TikTok bardzo szybko zaczął zarabiać poprzez reklamy. Firmy mogą umieszczać reklamy na platformie obecnie w 28 krajach. TikTok oferuje różne rodzaje reklam wideo na swoim kanale.
Wielu reklamodawców przyciąga teraz perspektywa dużego zasięgu, który można bardzo tanio osiągnąć dzięki obecności na platformie. Średni koszt 1000 wyświetleń to kilka złotych.
Zobacz także:
Jak założyć konto firmowe na Instagramie.
Jak założyć konto firmowe na Facebooku.
Konto reklamowe TikTok?
TikTok umożliwił reklamowanie się za pośrednictwem własnej platformy samoobsługowej w wielu krajach. Jednymi z pierwszych były Stany Zjednoczone, Japonia i Indie.
Jednak Nie każdy może umieszczać reklamy na TikTok. Wybrane firmy otrzymują osobiste zaproszenie od TikTok. Można też wysłać aplikację na platformę i poczekać na zgodę.
Po otrzymaniu pozwolenia na konto reklamowe TikTok, można umieszczać reklamy. Konstrukcja platformy do samodzielnej rezerwacji reklam jest podobna do znanych menedżerów reklam Facebooka. Kampania jest podzielona na grupy reklam, które mogą zawierać kilka reklam. Tworząc kampanię, najpierw wybiera się ruch, instalację aplikacji i konwersję z różnych celów kampanii.
Dodatkowo można wybrać swoją grupę docelową poprzez targetowanie, czyli ograniczenie marnotrawstwa poprzez dopasowanie reklamy. Prawdopodobieństwo, że docelowi użytkownicy będą zainteresowani reklamami, znacznie rośnie. TikTok umożliwia kierowanie reklam nie tylko według płci, wieku i urządzenia, ale również według lokalizacji, zainteresowań i języka. Zobacz także jak ustawić reklamę na TikToku?
Marketing na TikTok
Obecnie TikTok oferuje nietypową formę marketingu oraz rekrutacji dla firm. Tutaj można dotrzeć do pokolenia Z, do którego coraz trudniej dotrzeć za pośrednictwem innych mediów społecznościowych. Nawet firmy lub instytucje, które można zaklasyfikować jako bardziej konserwatywne, mogą świętować nieoczekiwane sukcesy, a tym samym uzyskać dostęp do zupełnie nowej grupy docelowej. Warunkiem wstępnym są treści dobrze dostosowane do użytku mobilnego i grupy docelowej, która w tej chwili jest młoda, ale stale rośnie dzięki szerszemu spektrum treści.