Jak założyć w kilku krokach konto firmowe na Facebooku?
Każda firma potrzebuje przede wszystkim bezpośredniego kontaktu z grupą docelową. Dlatego obecność w sieciach społecznościowych jest nieodłącznym elementem funkcjonowania każdego biznesu. Coraz więcej małych i średnich firm ma tego świadomość i korzysta z mediów społecznościowych w swoich działaniach public relations.
To właśnie tutaj startupy mogą wzmacniać swoją przewagę nad konkurencją, pozyskiwać nowych klientów i zamieszczać oferty. Najważniejszą i prawdopodobnie również najczęściej używaną przez firmy siecią jest Facebook. Jak założyć konto firmowe na fb?
Konto firmowe Facebook – rejestracja
Aby założyć stronę dla swojej firmy, konieczne jest posiadanie konta prywatnego. Należy się najpierw osobiście zalogować się na Facebooku. Aby to zrobić, wystarczy przejść do strony: https://m.facebook.com i wprowadzić swoje dane użytkownika.
Fanpage / strona firmowa na Facebooku
Mając konto osobiste, można utworzyć stronę firmową na Facebooku. Wystarczy się zalogować za pomocą swoich danych osobowych, a następnie otworzyć link Facebook.com/pages/create i postępować zgodnie z instrukcją.
Najpierw należy zatytułować stronę, tak aby użytkownicy mogli ją zidentyfikować. Następnie z rozwijanego menu wybiera się kategorię (można ją potem zmienić), aby użytkownicy mogli się zorientować, czego dotyczy strona, a potem podkategorię dla swojej firmy.
W kolejnym kroku Facebook prosi o najważniejsze dane o firmie: adres i numer telefonu. Warto podać jak najbardziej szczegółowe i precyzyjne informacje – pomoże to przyszłym „fanom” odnaleźć się w witrynie i skontaktować się z firmą. Teraz strona firmowa na Facebooku jest już publiczna, ale nadal brakuje wszystkich ważnych informacji. Dlatego na razie można ukryć tę stronę. W tym celu wystarczy kliknąć na stronie swojej firmy przycisk „Edytuj stronę” i na następnej stronie aktywować odpowiednią opcję.
Facebook konto firmowe – treść
Zamieszczenia zdjęcia profilowego jest dodatkową opcją, ale dobre zdjęcie zwiększa rozpoznawalność witryny. Trzeba się jednak upewnić, że posiada się prawa do zamieszczanych zdjęć. Obraz powinien mieć maksymalnie 200 pikseli szerokości i 600 pikseli wysokości, powinien być zapisany jako jpg.
Bardzo ważne jest aby uzupełnić wszystkie niezbędne dane firmy na profilu, tak aby była jak najbardziej funkcjonalna.
To zwiększa zainteresowanie i pomaga zdobywać obserwatorów działalności na fanpage’u, a także pozycjonować markę i podkreśla profesjonalne podejście.
Można skorzystać z pomysłu na „sieć” – wpisać wszystkie stowarzyszenia zawodowe, w których jest się zrzeszonym, najlepiej za pomocą linków na ich stronach na Facebooku. Sprzedając określone marki, powinno się je również wskazać za pomocą linków na ich profilu na Facebooku.
Publikacja strony firmowej na Facebooku
Strona jest wypełniona najważniejszymi danymi, ale nikt jej jeszcze nie widzi. Strona jest niewidoczna. Czas to zmienić. Należy wrócić do edycji, kliknąć: „Edytuj stronę” i wyłączyć opcję widoczności tylko dla administratorów.
Konto firmowe jest gotowe i co dalej?
Samo stworzenie strony firmowej na Facebooku nie wystarczy – teraz należy utrzymywać swoją wirtualną sieć.
Jak zbudować społeczność obserwujących na Facebooku, planować treści i zwiększyć wskaźniki zaangażowania oraz promować swoją stronę?
Projekt strony na Facebooku
Jak każda witryna internetowa, firmowa strona na Facebooku jest przede wszystkim narzędziem wizualnym.
Dzięki kilku dobrym zdjęciom i filmom, można sprawić, że strona będzie wyglądać dobrze i wyróżniać się. Szczególnie imponujące jest wzajemne oddziaływanie wielkoformatowego obrazu na osi czasu i małego zdjęcia profilowego. Twórcze inspiracje można znaleźć znaleźć w internecie. Można również pobrać szablony programu Photoshop, których można użyć do utworzenia osi czasu.
Zawsze należy uważać, aby nie naruszać wytycznych.
Zobacz także: jak założyć sklep na Facebooku – krok po kroku.
Plan komunikacji na Facebooku
Przed zainwestowaniem wszystkich wysiłków w przyciągnięcie wielu fanów na swoją stronę firmową na Facebooku, powinno się najpierw sporządzić plan.
Aby strona osiągnęła sukces, należy planować w dłuższej perspektywie.
Zaangażowanie na Facebooku
Teraz nadszedł czas, aby aktywować się w sieci. Warto publikować wiadomości i informacje za pośrednictwem paska stanu na stronie swojej firmy regularnie. Te wiadomości pojawią się na profilu obserwujących. Powinno się także szukać istotnych postów na innych stronach, komentować je i lajkować.
Fani są aktywni na Facebooku głównie w czasie wolnym lub poza godzinami szczytu. W związku z tym najlepsze godziny publikowania postów to wcześnie rano, tuż przed południem lub około 17:00 pod koniec dnia.
Posty powinny być krótkie – najlepiej około 80 znaków, połączonych z obrazem lub linkiem – i mieć merytoryczną wartość. Najlepiej je publikować mniej więcej co drugi dzień. Statystyki pokazują, że zbyt wiele postów ma wyraźnie negatywny wpływ odbiorców.
Nawet świetny tekst może zginąć w zalewie codziennych postów. Dlatego każdy post potrzebuje zazwyczaj odpowiedniego obrazu, aby móc przyciągnąć uwagę swoich fanów.
Oprócz własnych działań, to przede wszystkim działania fanów sprawiają, że strona odnosi sukces.
Facebook to interakcja z obserwującymi
Wielu menedżerów mediów społecznościowych uważa, że ważniejsza od rozwijania strony na Facebooku jest interakcja z obserwującymi. Jednym z najskuteczniejszych sposobów osiągnięcia tego celu są konkursy: nagrody mogą być wirtualne albo materialne. Jednak najważniejszy jest dialog. Wiele marek nie reaguje na komentarze użytkowników, a odpowiadanie na pytania – nawet te krytyczne – szybko i przyjaźnie, procentuje.
Reklama na Facebooku – nawet przy niewielkim budżecie?
Zasadniczo istnieją dwa rodzaje reklamy na Facebooku: reklamy standardowe i posty sponsorowane. Mogą cię zainteresować także: Reklamy na Instagramie.
Reklamy promocyjne
Standardowo działają zawsze w oparciu o tytuł, docelowy adres URL, grafikę i tekst. Można połączyć się z zewnętrzną witryną internetową lub witryną firmy. Wskaźniki klikalności reklam, które prowadzą do strony na Facebooku, są często lepsze niż linków do zewnętrznej witryny. Przycisk „Lubię to” jest po prostu klikany częściej niż adres URL w reklamie.
Posty sponsorowane
Oprócz standardowych reklam Facebook wprowadził tak zwane posty sponsorowane, które są uważane za „rozszerzony kanał informacyjny”. Wiadomości sponsorowane zawsze odnoszą się do reklamowanej strony na Facebooku i są uzależnione od rekomendacji użytkowników. Sukces zależy więc w dużej mierze od interakcji na reklamowanym fanpage’u.
Konto firmowe a prywatne na Facebooku
Aby zacząć korzystać z Facebooka należy założyć profil prywatny. Dowiedz się więcej na temat prowadzenia profilu firmowe na Facebooku.
Jedna osoba może założyć jeden profil, który pozwala m.in:.
- zapraszać i dodawać różne osoby do swoich znajomych aby móc się z nimi komunikować,
- zamieszczać zdjęcia, filmy i relacje,
- tworzyć swoje galerie zdjęć,
- korzystać z dostępnych na Facebooku aplikacji,
- tworzyć „wydarzenia” – są to informacje zawierające datą, godzinę i opis,
- tworzyć grupy,
- stworzyć fan page.
Prywatny profil nie może być profilem firmowym ani tematycznym.
Konto firmowe jest bezpośrednią promocją firmy. Grupa obserwujących sama wybiera czy chce lajkować stronę czy nie.
Profil osobisty nie ma możliwości reklamowych, a na fanpage można stosować reklamę. Facebook dostarcza danych, dzięki którym na stronie firmowej można monitorować wiele rzeczy, co nie jest możliwe w przypadku strony prywatnej.
Z poziomu konta firmowego jest znacznie uproszczone zarządzanie dostępami.