Jak założyć profil firmowy na Instagramie
Instagram to platforma społecznościowa z ogromnym zasięgiem. Przekroczyła już miliard aktywnych użytkowników na całym świecie i z każdym dniem jest ich coraz więcej. W Polsce ponad sześć milionów osób ma konto na Instagramie.
Co to jest Instagram?
Jest to sieć społecznościowa, która specjalizuje się w zdjęciach i filmach. To znaczy, że można udostępniać zdjęcia lub filmy obserwatorom na całym świecie, a także obserwować innych użytkowników i reagować na ich posty polubieniami i komentarzami. Obserwowanie innych powoduje, że zamieszczane posty są automatycznie wyświetlane na naszej tablicy.
Dzięki temu można bez końca przewijać nowe posty i obserwować interesujące konta. W celu opisania i sklasyfikowania artykułów, zdjęć lub filmów, warto dodawać hashtagi, które są kluczowym i nieodłącznym elementem Instagrama.
Instagram zaczął działać w 2010 roku. W 2012 roku został kupiony przez Facebooka. Korzystanie z sieci społecznościowej jest całkowicie bezpłatne, ale na platformie regularnie wyświetlają się reklamy. Dowiedz się więcej na temat reklamy na Instagramie.
Większość osób korzysta z Instagrama za pomocą aplikacji na smartfony. Można się również zalogować przez przeglądarkę internetową, jednak ten sposób nie zapewnia dostępu do wszystkich funkcji.
Konto na Instagramie jest połączone z kontem na Facebooku.
Konto firmowe Instagram
W dzisiejszych czasach prawie nikt nie może ignorować Instagrama. Dotyczy to również firm. Z ogromną ilością użytkowników na całym świecie, Instagram od dawna jest czymś więcej niż tylko miejscem do publikowania selfie, zdjęć zachodów słońca i jedzenia. Według badań Instagram ma również najwyższy współczynnik interakcji między markami a klientami w porównaniu z innymi sieciami społecznościowymi. Wiele firm już to zauważyło i odważyło się skorzystać z platformy.
Na początku działania platformy firmy miały tylko zwykłe konta użytkowników, które nie różniły się od prywatnych profili zwykłych użytkowników.
Po pewnym czasie wprowadzono nowe funkcje, które łatwo pozwalają zmienić istniejący profil na konto firmowe na Instagramie.
Jak założyć konto firmowe na Instagramie?
Mając profil prywatny na Instagramie, założenie konta firmowego jest bardzo łatwe i można je wykonać w zaledwie kilku krokach.
Mając konto osobiste na z treściami biznesowymi i ugruntowanymi obserwacjami, można po prostu przekonwertować je na konto firmowe. Daje to dostęp do wszystkich funkcji biznesowych.
Można także utworzyć nowe konto biznesowe na Instagramie. To właściwy wybór, jeśli się nie ma jeszcze konta osobistego lub chce się zachować swoje konto osobiste jako takie.
Oto jak działa konwersja konta osobistego na firmowe:
- Zaloguj się do Instagrama na swoim telefonie i przejdź do swojego profilu,
- Następnie kliknij ikonę koła zębatego (ustawienia) w prawym górnym rogu,
- Wybierz opcję „Przełącz na profil firmowy”,
- Teraz połącz swój profil na Instagramie z powiązaną stroną na Facebooku (aby to zrobić, musisz być administratorem strony na Facebooku). Gdy tylko oba konta zostaną połączone, dane zostaną automatycznie przesłane z Twojej strony na Facebooku na Twoje konto na Instagramie,
- Podaj swój adres, numer telefonu i adres firmy, aby klienci mogli się z Tobą skontaktować,
- Kliknij „Gotowe” i tym sposobem jesteś już posiadaczem konta firmowego na Instagramie.
Profil firmy zawsze można później edytować. Aby to zrobić, wystarczy kliknąć symbol koła zębatego w prawym górnym rogu i opcję „Edytuj profil”. Wszystkie informacje można również edytować retrospektywnie w pozycji „Ustaw profil firmy”.
Konto firmowe Instagram – strategia
Przed podjęciem decyzji, jakiego rodzaju treści opublikować na Instagramie, należy zastanowić się, dla kogo są one przeznaczone. Należy określić grupę docelową.
Zdecydowana większość użytkowników Instagrama ma mniej niż 35 lat, a podział na użytkowników płci męskiej i żeńskiej jest dość wyrównany. To dobra informacja na początek. Warto jednak wyjść poza te ogólne dane demograficzne na Instagramie, aby zdefiniować odbiorców, którzy są niezbędni dla marki.
Pierwszym krokiem w tworzeniu skutecznej strategii Instagrama jest wyznaczenie celów. Zrozumienie celów zapewnia wiedzę i pozwala skoncentrować wszystkie wysiłki na osiąganiu prawdziwych celów biznesowych. Dowiedz się więcej na temat prowadzenia konta firmowego na Instagramie.
Efektywne cele są zgodne z formułą SMART. Oznacza to, że są:
– S – Skonkretyzowane (ang. Specific)
– M – Mierzalne (ang. Measurable)
– A – Osiągalne (ang. Achievable)
– R – Istotne (ang. Relevant)
– T – Określone w czasie (ang. Time-bound)
Budując swoją obecność na Instagramie, dobrze jest mieć cele oparte na „wskaźnikach próżności”, takich jak „polubienia”, „obserwowanie” i „komentarze”. Należy się jednak upewnić, że wyznacza się również takie cele, które odnoszą się do rzeczywistych planów biznesowych.
Czym różni się profil firmowy na instagramie od profilu prywatnego?
1. Łatwiejsza komunikacja za pomocą przycisku „Kontakt”
Profil firmowy to bezpłatna funkcja dla użytkowników, którzy chcą być rozpoznawani jako firma lub marka na Instagramie. Na pierwszy rzut oka profil firmowy i prywatny są bardzo podobne. Jednak funkcje konta firmowego są kluczowe. Konto biznesowe na Instagramie zawiera bardziej szczegółowe informacje o profilu. Można podać informacje branżowe i adres firmy. Przycisk kontaktu ułatwia klientom kontakt z firmą. Każda firma może wybrać dowolną formę: kontakt telefoniczny, mailowy, SMS-owy czy bezpośredni. W zależności od podanych tutaj informacji kontaktowych, klientowi zostaną przedstawione opcje „Zadzwoń”, „Zaplanuj trasę” lub „E-mail”.
2. Lepsza optymalizacja dzięki statystykom
Dzięki określonym funkcjom firmy mają teraz lepszy wgląd w swoje działania na Instagramie, a tym samym mogą je lepiej optymalizować. Statystyki dostarczają informacji o wyświetleniach, zasięgu, danych demograficznych i interakcjach. Dzięki temu można łatwo sprawdzić, o której porze dnia jest aktywnych najwięcej obserwujących i które posty są szczególnie dobrze odbierane.
3. Uproszczone tworzenie reklam
Konto firmowe na Instagramie pozwala przekształcać istniejące posty w reklamy. Dzięki tej funkcji można znacznie zwiększyć zasięg.
Jest to bardzo łatwe, ponieważ przycisk „Podświetl” pojawia się tuż pod odpowiednimi postami. Za pomocą kilku kliknięć można zdefiniować swoją grupę docelową, budżet i żądany czas trwania reklamy. Post można wyposażyć w przycisk wezwania do działania i w ten sposób reklama na Instagramie jest gotowa.
Instagram jako ważne narzędzie marketingowe
W dzisiejszych czasach coraz więcej osób zadaje pytanie: „Jak ważny jest Instagram dla mojej firmy?” Jest bardzo istotny, przede wszystkim jako narzędzie marketingowe.
Z tego powodu platforma staje się szczególnie interesująca dla wielu firm, zwłaszcza że oferuje znacznie więcej opcji niż inne platformy społecznościowe.
Insta – ważne narzędzie marketingowe
Każda firma, zanim stanie się aktywna na Instagramie, musi zadać sobie pytanie jakie ma zasoby i czy ją na to stać?
Marketing na Instagramie wydaje się początkowo stosunkowo prosty dla wielu przedsiębiorców. Jednak wymaga dużo czasu, a przede wszystkim wysiłku, ponieważ jest to bardzo czasochłonna platforma społecznościowa. Instagram jest bardzo ważnym narzędziem, które może pomóc utrzymać klientów w firmie na dłuższą metę.
W jaki sposób sprzedawcy mogą zaistnieć na Instagramie?
Instagram to platforma, z której użytkownicy zazwyczaj korzystają, aby czerpać inspirację i odkrywać nowe rzeczy. Dlatego sprzedający powinni mieć świadomość, że produkty i historia z nimi związana są ważne dla grupy docelowej. W tym celu muszą przygotować dobrą strategię i wiedzieć co i jak chcą zaprezentować i co jest do tego potrzebne.
Nie istnieje jedna najlepsza dla wszystkich strategia, każda firma jest inna i sprzedaje różne produkty lub usługi.
Należy więc poświęcić trochę czasu, aby sprawdzić co działa, a co nie. Taki proces ten może zająć nawet kilka miesięcy.
Kolejną ważną kwestią jest obszar sprzedaży, który przedsiębiorca może zbudować za pośrednictwem platformy. Ponieważ produkty można teraz sprzedawać również bezpośrednio na Instagramie.
Jak publikować posty na Insta?
Jeśli chodzi o posty, bardzo ważne jest, aby nie tylko prezentować swoje produkty, ale również budować ciekawe historie, które zainteresują odbiorcę.
Jeśli na przykład firma prowadzi działalność w Warszawie, można przedstawić klientowi ulubioną kawę z warszawskiej kawiarni albo ciekawe miejsce. W taki sposób można wzmocnić lojalność klientów i przyciągnąć ich uwagę.
Na Instagramie chodzi o „opowiadanie historii”, więc każdy powinien zadać sobie pytanie, co chce przekazać odbiorcy na temat produktu i jak może go tym zainspirować.
Ważna jest również regularna obecność na platformie. Publikowanie postów codziennie jest bardzo czasochłonne. Warto to robić przynajmniej trzy razy w tygodniu. Im bardziej aktywny sprzedawca jest na Instagramie, tym bardziej aktywna staje się społeczność.
Jak powinien wyglądać profil firmowy na Ig?
To zdecydowanie zależy od branży – nie ma schematu, który można zastosować dla wszystkich firm. Jeśli np. sprzedawca oferuje produkty z segmentu luksusowego, powinien szczególnie zadbać o profesjonalny i elegancki wygląd swojego profilu.
Całość musi współgrać ze sobą, a poszczególne elementy powinny nawiązywać i komponować się z branżą, w której działa sprzedawca.
Marketing na Instagramie – zasięgi
Na Instagramie niezwykle ważne jest, aby zdobyć jak największy zasięg. W związku trzeba określić swoją grupę docelową i sposoby dotarcia do niej.
To co publikuje się na profilu jest kluczowe dla algorytmów Instagrama.
To oznacza, że na profilu musi się dużo dziać, szczególnie w ciągu pierwszych 30 minut po opublikowaniu postu.
Aby post były bardziej widoczne, należy stosować odpowiednie hashtagi. Użytkownicy często ich używają do znajdowania postów. Nie ma znaczenia, czy hashtagi są zamieszczone w tekście obrazu, czy w polu komentarza. Można dodać ich maksymalnie 30. Początkowo wydaje się to dużo, ale zdecydowanie warto używać hashtagów.
Ponadto, istnieje możliwość dodania lokalizacji do zdjęć. Za jej pośrednictwem również można dotrzeć do zamieszczanych postów.
Aktywność to też komentowanie i lajkowanie postów innych użytkowników. W ten sposób można przyciągnąć uwagę innych osób i zbudować sieć.
Jak buduje się społeczność?
Aby jako sprzedawca odpowiednio zaprezentować się na Ig, pozyskiwać obserwujących i budować społeczność ważne jest, aby przekonać odbiorców o swoich produktach.
Z tego powodu firmy powinny używać platformy do pokazywania, kim są, jakie zalety ma produkt i co się za nim kryje. Trzeba myśleć nieszablonowo, ponieważ marketing powinien być wiarygodny kreatywny.
Ludzie oczekują autentycznych i szczerych historii. Dlatego nie marka i produkt powinny być na pierwszym planie, ale historia, która się za nimi kryje.
To sposób, aby potencjalni nabywcy identyfikowali się z produktem oraz jego historią i najlepsza metoda na budowanie społeczności.