Jak korzystać z narzędzia Google Planer słów kluczowych?
Trafny wybór słów kluczowych jest absolutną podstawą do tego, aby osiągnąć oczekiwany poziom skuteczności kampanii marketingowej. Na specjalną uwagę zasługuje narzędzie Google Planer słów kluczowych, które pozwala dobrać najlepsze frazy do pozycjonowania a także do kampanii w Google Ads. Jego obsługa jest prosta, a zarazem bezproblemowa. Nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy, aby poradzić sobie z tym zadaniem. Właśnie dlatego jest to doskonała propozycja nie tylko dla profesjonalnych marketingowców. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Poniżej zamieszczono zbiór przydatnych informacji.
Czym są frazy kluczowe?
Na początku dobrze jest wyjaśnić, czym są słowa kluczowe. Odgrywają one decydującą rolę w procesie pozycjonowania strony www, a także w kampanii reklamowej w Adwords. Jeśli dany użytkownik wpisze w wyszukiwarkę konkretne wyrażenie, to w wynikach pojawią się pasujące wyniki. W modelu PPC wpisanie danej frazy uruchomi reklamę.
Reklama Google Ads to prosty, a zarazem skuteczny sposób na to, aby pozyskać potencjalnych klientów. Właściwie dopasowane frazy kluczowe mają znaczenie także dla użytkowników, który poszukują konkretnych informacji/usług/produktów. Planer słów kluczowych Google to narzędzie darmowe, dzięki któremu opracowanie strategii reklamowej w wyszukiwarce nie będzie stanowić żadnego wyzwania nawet osobie bez doświadczenia.
Słowa kluczowe polecane przez Google Planer dobierane są na podstawie m.in.:
- Stosowanych słów kluczowych – wykorzystywane frazy mogą stanowić wsparcie podczas doboru nowych fraz. Jest to prawdziwy strzał w dziesiątkę dla tych, którzy nie są zbyt kreatywni. Omawiane narzędzie poleci wyrażenia, których nie uwzględniono podczas poprzednich kampanii promocyjnych.
- Treści na stronie www – to właśnie one stanowią źródło informacji na temat oferty. Google Planer skanuje treści, które znajdują się na witrynie, a następnie rekomenduje powiązane z nimi słowa kluczowe.
- Kategorie produktów/usług – narzędzie do planowania słów kluczowych wymaga wskazania odpowiedniej kategorii np. odzież, zabawki, usługi kosmetyczne.
Plener Google przedstawia skuteczność poszczególnych fraz kluczowych – narzędzie prognozuje częstotliwość ich wykorzystywania przez użytkowników. Ponadto, sugeruje wysokość budżetu dla danych słów, co jest przydatne podczas planowania kampanii reklamowej w wyszukiwarce.
Jak działa Google Planer?
Kampania promocyjna w wyszukiwarce ma sens wyłącznie wtedy, gdy została starannie zaplanowana. Niemal każdy posiada ograniczony budżet na reklamę. Z tego względu trafny dobór fraz kluczowych umożliwia racjonalne zagospodarowanie gotówki. Nie trzeba inwestować w słowa klucze, które niosą za sobą niski ruch na stronie, a także małą sprzedaż. Znacznie lepiej skorzystać z Google Planer, aby poznać popularne wyrażenia, które przyciągną na stronę osoby realnie zainteresowane ofertą.
Zobacz także: Jak dobrać frazy kluczowe do pozycjonowania
Narzędzie Google Planer uwzględnia rozmaite kombinacje słów, które mogą zostać wpisane w wyszukiwarce przez użytkowników sieci, a jednocześnie pasują do charakteru działalności. Faktem jest, że nie liczy się liczba fraz kluczowych, a ich jakość. Wspomniane narzędzie jest świetną propozycją dla zawodowców, którzy specjalizują się w przeprowadzaniu kampanii. Nie muszą oni korzystać z płatnego oprogramowania. Amatorzy, którzy zajmują się promocją witryny „na własną rękę” także będą zadowoleni z dostępnych funkcjonalności.
Jak korzystać z planera słów kluczowych?
Korzystanie z planera słów kluczowych Google jest w pełni intuicyjne, co pozwala uniknąć nieprawidłowości. Do dyspozycji są cztery podstawowe opcje, które przedstawiono poniżej.
- „Wyszukaj nowe słowa kluczowe na podstawie wyrażenia, witryny lub kategorii” – frazy generowane są na podstawie np. wcześniej wykorzystywanych wyrażeń, treści na stronie internetowej, kategorii produktów/usług.
- „Pomnóż listy słów kluczowych, by uzyskać nowe słowa kluczowe” – na podstawie jednej lub kilku list można stworzyć nową kombinację słów do pozycjonowania witryny.
- „Sprawdź dane o liczbie operacji wyszukiwań i jej zmianach” – opcja ta umożliwia zapoznanie się z danymi statystycznymi, dzięki którym można oszacować popularność danego wyrażenia. Warto sprawdzić również prognozy stawek, dzięki którym planowanie budżetu stanie się prostsze.
- „Sprawdź prognozy liczby kliknięć i kosztów” – to dane liczbowe, które przewidują skuteczność konkretnych słów kluczowych. Są one generowane w oparciu o przeciętne stawki, a także wysokość budżetu, jaki może zostać przeznaczony na kampanię reklamową.
Należy wspomnieć także o możliwości filtrowania słów kluczowych w oparciu o takie czynniki, jak:
1. Dopasowanie
- lokalizacja (położenie geograficzne lub odległość),
- język (trendy związane z wybranym językiem),
- sieć wyszukiwania (oprócz wyszukiwarki Google można wskazać serwisy partnerskie np. YouTube),
- wykluczające słowa kluczowe (pierwszym krokiem jest wskazaniem wyrażeń, które z różnych powodów nie mogą zostać użyte w kampanii).
2. Zakres czasowy
3. Filtry słów kluczowych:
- średnia miesięczna liczba wyszukiwań,
- sugerowane stawki,
- udział w wyświetleniach,
- udział w wyświetleniach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania,
- średnia pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania,
- konkurencja.
4.Opcje słów kluczowych