Jak analityka strony internetowej wpływa na rozwój całej firmy?
W obecnych czasach coraz więcej osób stawia na Google Analytics. Odpowiednia reklama internetowa pomoże rozwinąć stronę internetową. Warto podkreślić, że Google Analitycs jest bardzo popularnym i złożonym narzędziem służącym do oceny zachowania użytkownika strony internetowej. Dzięki temu można zdobyć obszerną wiedzę na temat osób, które odwiedzają witrynę internetową. Wszelkie informacje można wykorzystać do przynoszących wymierne korzyści zmian, które dotyczą funkcjonowania całej firmy. Warto dowiedzieć się, do czego jeszcze może posłużyć nam Google Analytics.
Czym jest narzędzie Google Analytics?
Google Analytics jest bezpłatnym narzędziem, które można wykorzystać do analizy statystyki ruchu, a także zachowania użytkowników na witrynie internetowej. Żeby zacząć z niego korzystać, trzeba zainstalować wtyczkę, która monitoruje wejście na stronę bądź wykorzystać Google Tag Manager. Google Analytics zapewnia dostęp do licznych raportów. Zaliczyć do tego możemy raporty w czasie rzeczywistym informujące o liczbie użytkowników, którzy znajdują się w danej chwili na stronie. Ponadto można zobaczyć informacje dotyczące źródła wizyty oraz lokalizacji użytkownika, który odwiedza naszą stronę. Ponadto widoczne są raporty odbiorcy, dzięki którym dowiemy się więcej o ruchu na stronie, liczbie nowych oraz powracających użytkowników, a także liczbie sesji i odsłon. Ponadto przekazywane są dane demograficzne oraz geograficzne użytkowników. Google Analytics informuje nas również o źródle ruchu na witrynie oraz powiązanych dodatkowych informacjach. Oprócz tego można zobaczyć raporty, które informują nas o zachowaniu użytkowników na stronie. Dowiem się także o najchętniej odwiedzanych podstronach oraz czasie, jaki użytkownik spędza na konkretnej podstronie. Ciekawym narzędziem oferowanym przez Google Analytics są wszelkie raporty. Warto podkreślić, że raporty konwersji oceniają przychód ze strony internetowej. Możemy go określić poprzez takie dane jak na przykład liczbę wysłanych formularzy bądź wejścia na konkretne podstrony. Ponadto możemy samemu skonfigurować dowolny rodzaj konwersji – można samemu określić, jakie zachowania użytkowników będzie dla nas opłacalne.
Google Analytics – do czego jeszcze może służyć?
Warto podkreślić, że z Google Analytics możemy korzystać w połączeniu z Google Ads, głównie w celu prowadzenia działań remarketingowych. Należy pamiętać, że remarketing to w skrócie, kampania polegająca przede wszystkim na śledzeniu przy pomocy plików cookie użytkowników, którzy zdążyli już dodać produkt do koszyka na naszej witrynie internetowej, jednakże nie sfinalizowali transakcji. Warto podkreślić, że niedoszłym klientom możemy kolejno wyświetlać na innych stronach, reklamy naszego sklepu. Trzeba też wspomnieć o tym, że remarketing idealnie sprawdzi się również do zaprezentowania spersonalizowanych treści reklamowych. Przeważnie będą one dotyczyły na przykład produkty, który klient zdążył dodać już do koszyka. Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że Google Analytics pozwoli zbierać oraz przechowywać listy remarketinowego – na ich podstawie możemy targetować użytkowników w ramach naszej kampanii
Czym jest remarketing?
Właściwa konfiguracja współczynnika odrzuceń oznaczać będzie procent użytkowników, którzy opuścili stronę, nie wchodząc na żądną inna podstronę witryny. Można jednakże samemu zdefiniować, kiedy taka wizyta użytkownika zostanie zaklasyfikowana jako odrzucenie. Do tego celu trzeba tylko dostosować charakter współczynnika do charakteru naszej witryny internetowej. Warto podkreślić, że w Google Analytics możliwe będzie określenie, po jakim czasie wizyty klientów na stronie, jej opuszczenie zasili w przyszłości współczynnik odrzuceń. Oprócz tego możemy również zdefiniować to w taki sposób, żeby nie zostało zaklasyfikowane jako odrzucone zdarzenie – zwłaszcza wtedy, gdy użytkownik przescrolluje naszą stronę internetową.
Jaka jest ocena popularności treści?
Trzeba wspomnieć o tym, że w przypadku wielu stron, to, jak głęboko użytkowników przescrollował stronę będzie miało ogromne znaczenie. W ten sposób ocenimy zaangażowanie użytkowników w treści analizowanych podstron. Ponadto możemy porównać ze sobą content z innych podstron. W taki sposób można dowiedzieć się, jakie treści były dla czytelnika najbardziej interesujące. Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że zaawansowane funkcje raportów Google Analytics pozwolą zdobyć informację dotyczącą na przykład płci, wieku bądź zainteresowaniach osób, które odwiedzają naszą witrynę internetową. W ten sposób można w lepszym stopniu dostosowywać treści strony do profilów odwiedzających osób. Oprócz tego połączenie Google Analytics z AdSense umożliwi właścicielom stron internetowych wyświetlenie reklam Google na swych stronach – mowa tutaj o reklamach w ramach kampanii remarketingowych. Ponadto Google Analytics pozwoli zdobyć wiedzę dotyczącą tego, które z reklam będą przynosić nam największe dochody. W ten sposób analizowane są źródła ruchu sprawiające, że zarabiamy więcej pieniędzy.