Co to jest Google Ads – I jak go wykorzystać w swoim biznesie
Słynne, uwielbiane przez marketerów i biznesmenów google Ads Co to takiego?
Google Ads co to?
To uruchomiony przez Google 23 października 2000 roku system reklamowy, umożliwiający wyświetlanie linków sponsorowanych, sprzedawanych w modelu CPC (średni koszt kliknięcia) i CPM (średni koszt 1000 wyświetleń), oznaczonych zazwyczaj pogrubionym napisem „reklama”, w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki google oraz na stronach współpracujących z nim w ramach programu Google Adsense.
Co to jest Adwords
W takim razie, co to jest Adwords, również hasło bardzo często pojawiające się w wynikach wyszukiwania? To nic innego, jak… nasz Google Ads, tyle że pod starszą nazwą, zmienioną od dnia 24 lipca 2018 roku, czasem wciąż używaną przez użytkowników sieci. Towarzyszyło temu także rozszerzenie możliwości kampanii PPC.
No dobrze, ale takie stwierdzenie wciąż mówi bardzo niewiele, jak na pytanie co to jest google ads… Co to za tajemnicze skróty? W czym może ten sprytny system pomóc tobie, początkującemu bądź zaawansowanemu przedsiębiorcy, zapalonemu blogerowi czy moderatorowi forum? Google Ads jest systemem przeznaczonym dla naprawdę szerokiej grupy odbiorców.
Korzyści z reklamy Google Ads
Organizowanie kampanii w sieci wyszukiwania ma na celu sprowadzenie na twoją stronę ruchu wysokiej jakości. Czy to realizacja kliknięć, leadów, czy nawet ściąganie nowych klientów – Google Ads jest na tym polu bezkonkurencyjny. Jest niezastąpiony, gdy rozpoczynamy promocję swojej witryny w internecie.
Po pierwsze, linki sponsorowane wyświetlane są natychmiast po uruchomieniu kampanii, co oczywiście nie oznacza, że są wtedy najbardziej skuteczne jako reklama. System ten jest wyposażony w mnóstwo dobrych mechanizmów do optymalizacji twojej kampanii, jednak wymaga to czasu i środków pod postacią dużej ilości danych o konwersjach. Bądź zatem cierpliwy.
Po drugie, wykorzystuje on model licytacyjny. Innymi słowy, to sami reklamodawcy decydują, ile chcą zapłacić za reklamę. Mamy więc stawki silnie uzależnione od działań konkurencji.
Po trzecie, wybierając podstawowe rodzaje reklamy, zapłacisz tylko za kliknięcia z nielicznymi odstępstwami. Możesz ustawić stawkę maksymalną za jedno kliknięcie, stawkę za 1000 wyświetleń lub nawet stawkę za konwersję. W dodatku podstawowe reklamy wyświetlają się w odpowiedzi na konkretne pytania użytkowników, podobne do słów kluczowych, dzięki czemu kampania uzyskuje wysoką skuteczność.
Rodzaje reklam w Google Ads
Co to jest Google Ads? Oferuje on ogromny wybór funkcjonalności formatów reklamowych w racjonalny, w stosunku do budżetu i celu biznesowego, sposób.
Reklamy tekstowe w wyszukiwarce, to podstawa, która nadaje się do promowania każdego typu działalności. Wyświetlają się one jako pierwsze w wynikach wyszukiwania, jednak w tym celu muszą być też dobrze skonfigurowane. Mogą być to również reklamy typu „tylko połączenie”, które pozwalają zainteresowanym od razu zadzwonić do firmy, czy DSA – reklamy dynamiczne, gdzie nie ma potrzeby definiowania słów kluczowych. Zrobi to za nas Google.
Kolejnym typem kampanii jest tak zwane GDN – Google Display Network. To powierzchnia ponad 3 mln witryn i aplikacji, które pozwoliły wyświetlać reklamy graficzne oglądającym je gościom poprzez powiązanie z Google Adsense.
Sporą popularnością cieszą się też kampanie produktowe (PLA), idealne dla sklepów internetowych. Nic tak nie pobudza wyobraźni, jak dobre zdjęcie produktu. W reklamie widoczne są też od razu nazwa, cena i krótki opis. Cechuje się ona wyjątkowo wysoką efektywnością, zwłaszcza jeżeli nasze produkty są w jakiś sposób konkurencyjne. To swego rodzaju wielki sklep online.
Kolejny typ reklam to kampanie wideo w Youtube. Ostatnimi czasy jest to jeden z ważniejszych kanałów do budowania świadomości marki, i słusznie. Z tej domeny korzystają miliony użytkowników każdego dnia, jedząc śniadanie, jadąc do pracy czy wieczorami przed snem. Mogą to być zaledwie 6-sekundowe klipy lub dłuższe, wymagające zaangażowania użytkownika filmy.
Jak widać, Google Ads to multum możliwości dla osób rozwijających swoją markę w sieci. Jeżeli jeszcze z tego nie korzystałeś — koniecznie spróbuj!