Co powinna zawierać strona internetowa dla lekarza?
Stworzenie dobrej strony internetowej jest jednym ze sposobów na zdobycie wielu klientów. Dotyczy to nie tylko firm usługowych, czy sklepów, ale także gabinetów lekarskich. Warto zatem dowiedzieć się, co powinny zawierać strony internetowe dla lekarzy, aby zachęcały pacjentów do wizyty w danym gabinecie.
Informacje o lekarzu
Strona internetowa gabinetu lekarskiego danego specjalisty koniecznie musi zawierać informacje na jego temat. Powinny się tam zawrzeć dane dotyczące specjalizacji i zakresu medycyny, jakim zajmuje się lekarz. Mile widziane przez pacjentów będą informacje na temat zdobytego doświadczenia — na pewno wzbudzą zaufanie.
Link do publikacji lekarza
Wiarygodność oraz zaufanie potwierdzą linki do publikacji lekarza. Dzięki temu pacjent będzie mógł zobaczyć, w jakich schorzeniach specjalizuje się lekarz oraz jak wygląda jego dorobek naukowy. Co więcej, pomoże to pacjentowi sprawdzić, czy dany lekarz pomoże mu w jego problemach zdrowotnych.
Szczegółowy opis oferty
W celu jeszcze dokładniejszych informacji, warto jest na stronie zawrzeć opis swojej oferty. Po pierwsze, przyda się ona pacjentowi, po drugie będzie miała korzystny wpływ na pozycjonowanie strony. Przed stworzeniem oferty należy sprawdzić w planerze fraz kluczowych, jakich fraz użyć przy opisywaniu zabiegów, leczonych chorób, diagnozowaniu chorób i oferty. Pozwoli to na połączenie oferty z wyszukiwanymi przez pacjentów frazami.
Mapka dojazdu
Jednym z najważniejszych elementów strony internetowej dobrego lekarza jest wskazanie adresu i położenia gabinetu. Jeszcze lepiej w tej roli sprawdzi się mapka dojazdu. Można sprawdzić na niej dojazd odwiedzając stronę na komputerze stacjonarnym oraz na urządzeniu mobilnym. Takie rozwiązanie ułatwi wiele pacjentowi.
Godziny przyjęć
Każda strona www należąca do lekarza powinna zawierać informacje na temat godzin przyjęć. Dzięki temu potencjalni pacjenci już na wstępie będą wiedzieć, czy godziny pracy im odpowiadają. Tę informację docenią także stali pacjenci, którzy zaglądają na stronę, gdy zapomną, w jakich godzinach pracuje ich lekarz.
Dane kontaktowe
Wspomniano już o adresie, ale na stronie internetowej nie może zabraknąć numeru telefonu, pod który mogą dzwonić pacjenci w celu umówienia wizyty. Jest to jedna z najczęściej wyszukiwanych informacji na stronach internetowych lekarzy. Jej brak może zniechęcić pacjenta do wizyty w gabinecie.
Link do strony lub formularz kontaktowy
Wiele osób bardziej niż kontakt telefoniczny ceni sobie umawianie wizyt przez internet. Dobrze jest dać pacjentom taką możliwość. W związku z tym strona internetowa gabinetu powinna posiadać formularz kontaktowy, który pozwoli na umówienie wizyty online. Innym rozwiązaniem może być link do portalu, np. znanylekarz.pl, za którego pośrednictwem można umówić wizytę.
Sposób płatności za wizytę
Wśród wszystkich informacji na stronie nie może zabraknąć informacji dotyczących zapłaty. Wraz z cennikiem trzeba umieścić informację na temat możliwych metod płatności. Jeszcze lepiej, jeśli umożliwi się płatność za wizytę karta lub poprzez stronę internetową. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że klient odwiedzi gabinet w dobie panującej epidemii.
Blog lub podstrona z aktualnościami
Jest to dobry sposób, jeśli chcemy, by strona www znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Strony internetowe dla lekarzy często wzbogacone są o bloga i ciekawe artykuły specjalistyczne z branży medycznej. Pozwalają na przemycenie fraz kluczowych oraz umieszczenie na stronie ważnych informacji.