Czy warto postawić na kampanie reklamowe na Linkedin?
W obecnych czasach coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na reklamę na Linkedin. Nic w tym dziwnego, ponieważ coraz więcej osób korzysta z tej witryny internetowej. Celem każdego przedsiębiorcy jest docieranie do szerszego grona potencjalnych klientów. Z tego powodu warto rozważyć kampanie reklamowe na Linkedin, które są bardzo skuteczne. Dzięki nim można dotrzeć do nowych konsumentów, co powinno być priorytetem dla każdego właściciela działalności gospodarczej.
Dlaczego warto wybrać Linkedin?
Okazuje się, że różnego typu social media od wielu lat stanowią świetny kanał dla wszelkiego typu promocji. Coraz więcej przedsiębiorców stawia na kampanie na popularnym Facebooku. Obecnie jednak właściciele firm cenią sobie Linkedin Ads. W ten sposób można docierać do potencjalnych klientów. Reklama tego typu jest bardzo skuteczna. Co ciekawe, reklamując biznes w social media, których użytkownicy przeważnie zaangażowani są bardziej aktywnie, a ponadto personalnie w działanie w ich obszarze, niż na innego typu witrynach internetowych, ma się zwiększone szansę na to, że przekaz reklamowy znajdzie dodatkowe grono odbiorców. Jest to kwestia priorytetowa w obecnych czasach. Trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że Linkedin nadal zyskuje sporo na swojej popularności.
Obecnie coraz więcej Polaków z niego korzysta. Z tego powodu pod kątem potencjalnej reklamy czyni go obecnie jednym z najlepszych wyborów spośród wielu takiego rodzaju mediów. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców zastanawia się, czy reklama na Linkedin Ads jest skuteczna. Oczywiście, że tak, jednakże powinna być starannie wykonana. Okazuje się, że przygotowanie kampanii na Linkedin nie należy do trudnego zadania. Zrobić to można stosunkowo prosto, zwłaszcza w kwestii technicznej. Jednakże merytorycznie najlepiej jest skonsultować się z profesjonalistami z branży marketingu. W Polsce działa wiele tego typu przedsiębiorstw, dlatego każdy właściciel firmy bez trudu może skorzystać z takiej usługi. Można dzięki temu mieć pewność, że reklama na Linkedin będzie skuteczna, trafi do odpowiednich odbiorców i przyciągnie nowych klientów.
Kampanie reklamowe na Linkedin – jak zacząć?
Warto wiedzieć o tym, że nieprofesjonalnie przygotowana kampania na wielką skalę może przynieść efekt, który jest odwrotny do zamierzonego. Jak się okazuje, za każdym razem, kiedy właściciel działalności gospodarczej decyduje się na jakikolwiek typ promocji, powinien pamiętać o tym, że sieć internetowa ma wielką siłę promocji, jednakże przy tym może dewaluować wizerunek. Z tego powodu trzeba dokładnie wiedzieć o tym, w jaki sposób stworzyć kampanię online, żeby uniknąć wszelkich błędów, które mogą mieć fatalne skutki. Dlatego zalecane jest korzystanie z usług firm, które specjalizują się w kwestii promocji firmy na wszelakich portalach, w tym także na Linkedin.
Pomimo tego że możliwości reklamy w takowym serwisie na pierwszy rzut oka mogą wydawać się nieco ograniczone oraz skromne, to przez wzgląd na fakt dotarciu do ogromnych rzecz potencjalnych klientów warto na nią postawić, bowiem oferuje bardzo dużo. Co istotne, nawet reklama w niezbyt rozbudowanej formie może być atrakcyjna dla ludzi, którzy szukają konkretnej usługi bądź produktu z danej branży. Z tego powodu specjaliści zalecają reklamowanie oferty przedsiębiorstwa na Linkedin. W przystępnej cenie można dotrzeć do nowej grupy klientów. Efektem tego są zwiększone zyski dla przedsiębiorstwa. Dlatego warto jest inwestować w reklamę na Linkedin.
Reklama na Linkedin Ads krok po kroku.
Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób tworzyć kampanię na Linkedin.
Profil na Linkedin
Przede wszystkim trzeba to zrobić od podstaw. Żeby zacząć dodawać reklamy w tym serwisie, trzeba mieć założone dwa profilowe. Mowa tutaj o profilu firmowym oraz prywatnym. Zobacz także: Jak założyć profil firmowy na Linkedin .
Menadżer kampanii Linkedin
Trzeba następnie je połączyć oraz założyć konto w tzw. Menedżerze Kampanii Reklamowych w Linkedin . Kolejno trzeba wybrać najdogodniejszą walutę do rozliczeń, co jest bardzo istotną opcją.
Formy rozliczeń
Należy wiedzieć o tym, że za kampanie w serwisie Linkedin nie można rozliczać się w walucie polskiej złotówki. Jest to problematyczne dla wielu przedsiębiorców. Trzeba pamiętać o tym, żeby przed rozpoczęciem tworzenia pierwszej reklamy dobrze przeanalizować, czy celem jest posługiwanie się w euro, a może w dolarach.
Ustawienia kampanii Linkedin
Dopiero później można kliknąć panel zarządzania w menedżerze. W tym miejscu trzeba podać nazwę kampanii oraz ustalić jej język. Przeważnie w przypadku polskich przedsiębiorców wskazywany jest język polski. Ważnym etapem tworzenia reklam na Linkedin Ads jest wybór celu kampanii. Do dyspozycji mamy:
- Świadomość – czyli budowanie świadomości marki,
- Zainteresowanie – Twoją usługą lub produktem, poprzez odwiedziny w witrynie, interakcje oraz wyświetlenia wideo.
- Konwersje – czyli pozyskiwanie nowych klientów, zwiększanie liczby konwersji, pozyskiwanie nowych pracowników.
Grupa docelowa – czyli odbiorcy reklam
Kolejnym zadaniem jest określenie tego, jaka grupa docelowa jest celem zainteresowania. Tutaj mamy wiele opcji targetowania np.:
- branża (wyświetlasz reklamy tylko osobą z interesującej Cię branży)
- stanowisko osoby, której wyświetlimy nasze reklamy,
- nazwa firmy (opcja niedostępna na innych social mediach)
- wiek,
- płeć,
- lokalizacja,
Budżet kampanii Linkedin
Dodatkowo należy wskazać, jaki budżet można przeznaczyć na daną kampanię reklamową w serwisie Linkedin. W ten sposób można zagwarantować sobie dostęp do dotarcia do nowych konsumentów. Jest to kwestia priorytetowa dla wielu przedsiębiorców. Kampanie reklamowe na Linkedin są bardzo skuteczne dla wielu branż, natomiast ceny za kliknięcie w reklamę mogą się wydawać dość wysokie w porównaniu z innymi kanałami reklamowymi.
Formaty reklam na Linkedin Ads
W zależności od tego jaki cel reklamowy wybierzesz masz do dyspozycji różne formy reklamy. Część z niżej wymienionych formatów reklam dostosowany jest tylko do wyświetlania na komputerach. Należą do nich:
- Reklama z pojedynczym zdjęciem i tekstem oraz linkiem do profilu na Linkedin lub do Twojej witryny.
- Reklama karuzelowa to reklama graficzna z conajmniej dwóch zdjęć.
- Reklama Video, w której umieszczasz film reklamowy ( o długości 03 do 30 sekund), nagłówek, krótki tekst oraz wezwanie do działania.
- Reklama tekstowa, składa się z nagłówka i tekstu reklamowego, może zawierać także niewielką grafikę.
- Reklama Spotlight jest to reklama dynamiczna dostosowana do użytkownika.
- Reklama dla pozyskania obserwujących, której celem jest pozyskanie nowych obserwatorów dla Twojego profilu.
- Reklama konwersacyjna, jest to reklama w formie mailingu, wyświetlana w wiadomościach na Linkedin.
- Reklama w formie wydarzenia, służy do promowania wydarzeń.
Jeśli szukasz Agencji Linkedin Ads, która pomoże Ci w poprowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych – Zapraszamy do kontaktu.